Om att spara ut hår under armarna..

Det har ju varit ett väldans hulabalula om kvinnors armhår på senaste!

Jag har bestämt mig för att pröva det. Jag ska låta mitt armhålehår växa ut lite.

INTE för att jag är feminist.

INTE för att göra någon slags motrevolution eller uttrycka någon speciell åsikt.

INTE för att hen “INTE SKA”…

Jag gör det för att jag tänker att håret finns där och har förmodligen något bra syfte. Kanske samlar det upp svett, kanske samlar det upp lukt. Kanske sköter det ventilationen mellan hud och tröja.

Vem vet!

Men jag gillar också tanken på att slippa hålla på med rakning. Finns så mycket annat jag kan hålla på med.

Så jag testar.

Gillar jag det sedan så får det stanna. Gillar jag det inte så får det rakas igen.

Har inte rakat armhålan sedan förra veckan.

Det går bra, men jag kan säga att jag aldrig varit så medveten om en kroppsaktion i mitt liv. Helt ärligt. Så fort jag har linne så kommer tankarna om “vad ska alla tro”..

Bara det..

I’m just saying!

Bara DET kanske gör att det till slut blir ett slags personligt statement om allas rätt att vara vem de är.

Tiden får visa…

Tills dess kan ni ju kika in på den här länken..

Ta håret tillbaka!

1 thought on “Om att spara ut hår under armarna..

  1. Pingback: No shaving ends today… | Matildasworld's Blog

Leave a comment