Nostalgi i Oslo..

Min helg i Oslo har två dagar kvar.

En helg av chill, nattsudd, sightseeing och återförening med de bästa; mina chilenisar.

En helg i Oslo kan nog innebära massa olika saker. För mig har den innehållit mycket nostalgi. Mycket flashbacks, minnen, påminnelser om sånt som var, som kunde ha varit och sånt jag vill ta med mig.

Även sånt jag inte vill ta med mig..
Sånt som är menat att lämnas bakom mig, men jag inte riktigt kan släppa taget om än.

Jag saknar det som var!

Livet i Valparaiso, mitt fria liv. Mitt parliv, kollektivliv, slappa festliga liv. Mitt biståndsliv och mitt gemenskapsliv.

Det finns så mycket med det som jag saknar;

• Att shoppa billiga prylar på gatan
• Att gå så mycket
• Att prata chileno och ständigt lära mig nya ord
• att äta empanadas
• att köpa 2-liters flaskor av 120 runt hörnet
• att ständigt ha den vackra fantastiska staden att titta på
• att åka micros
• att köpa gott flaskvatten
• att vara bohem och öppen mot alla
• att vara annorlunda ‘rubia’
• att allt är öppet nästan jämt

Allt det och så mycket mer.. Jag saknar det så otroligt mycket!

Min lilla Oslo-Reunion har påmint mig om allt det jag hade. Det jag fortfarande har kvar och det jag ville skulle finnas.

För 5 månader sen kom jag hem från Chile.

Det är dags att bestämma var jag vill dela upp de olika minnena, i “minnas”, “dela” eller “glömma”- kategorin.

Svårt å veta vad som går var.
Men tills dess njuter jag av min lilla Reunion på okänt territorium..

..tillsammans med Matte och Julle..
..och skapar nya minnen..

!!!!

20131020-044931.jpg

Leave a comment