Felaktig feminism..

Det gör mig alltid lika ledsen på insidan att bli missförstådd. När någon i min närhet inte förstår vad jag menar eller kan ta till sig något jag vill förmedla.

Feminism till exempel.

Det är inget nyhet att feminismen är missförstådd. Majoriteten av folket som jag pratar med, kvinnor och män, (som jag vet inte står med mig) blir upprörda när jag pratar feminism och drar alltid till med de “våldsamma” och “manshatiska” argumentet. Hur jag tycker att alla killar är dumma i huvudet.

De gör det lätt för sig och tar avstånd från fighten på det sättet.

Det är klart att om man bara följer det som visas i det offentliga rummet, så blir det lätt så. Extremister som går till attack, överdriver vissa punkter och slutaktligen visar felaktig bild.

Så är det ju för alla grupper.. Muslimer är terrorister, kvinnor är känslomässiga, män spelar fotboll och feminister är manhaterskor.

Det är precis lika farligt och illa att göra så vilken grupp det än gäller. Precis lika dumdristigt.

Tyvärr, som jag nämnde, så anar jag att det är majoriteten av befolkningens hållning att lita på det offentliga, se det de vill se och inte söka vidare svar.

Det gör mig ledsen!

Det är allas ansvar att ställa upp för samhället, vi är här tillsammans. ALLAS EGNA ANSVAR att ta reda på sanningen, fakta utanför det som bjuds på i färgade tongångar.

Eller vänta, vem är alla?
DITT!!! DITT, det är DITT ANSVAR!!!
Ditt ansvar gentemot dig själv, gentemot det samhälle vi lever i.

MITT ANSVAR!

We are in this together!!!

Så, bara för att klargöra då.

Jag är en feminist.

INTE en manshatare!

Jag kallar mig feminist för att jag står och kämpar för ett jämställt samhälle med lika rättigheter, möjligheter och ansvar för var och en. Oavsett kön, färg, form, förväntningar och förutsättningar.

Lika chans för alla!

Det är feminism!
För mig!

Det är för jag vill mötas i diskussion!
Är du med??

20130712-004441.jpg

Leave a comment